Perustelut
Nuorisovaltuuston toimintasäännön 9 § 2. mom 7 kohdassa säädetään nuorisovaltuuston velvoitteesta laatia viestintäsuunnitelma, jota päivitetään säännöllisesti.
Viestintäsuunnitelman valmistelua ohjaa eräät toimintasuunnitelmaan kirjatut toimenpiteet, joista keskeisimpiä ovat yhdenmukainen viestintäilme sekä viestinnän painottuminen sosiaalisen median kanaviin.
Viestintäsuunnitelmassa tulee lisäksi määrittää viestinnän tavoitteet ja vastuunjako.
Ehdotus
Esittelijä
Niko Kotilainen, niko.kotilainen@jarvenpaa.fi
Puheenjohtajaneuvosto esittää yleiskokoukselle, että yleiskokous päättää:
- Merkitä lähetekeskustelun muistion tiedoksi;
- lähettää viestintäsuunnitelman viestintä- ja markkinointityöryhmän valmisteltavaksi
Päätös
- oma logo (esim. omenan lehti), värimaailma Keusoten ja nimiuudistus (lyhyempi, selkeä, nuorekas) kehittäminen sai kannatusta esim. Keusotenuva, Keusote_nuva, oma fraasi
- viestintä saavutettavaan muotoon, some-kanavien harkinta, mitä käytetään, sitä päivitetään esim. instagram, (Fb viranhaltijoita, luottamushenkilöt), paikalliset sanomalehdet, Keski-Uusimaa, Aamuposti, Nurmijärven Uutiset, Mäntsälän sanomat ym. Postataan esim. kokouskoosteet, lisätään story-osioihin myös kohokohdaksi, tapahtumista mainonta/markkinointi, kyselyihin voi myös hyödyntää story-osiota. Viestitään myös hyvinvointialueen sisällöistä, mutta nuorekkaasti/ajankohtaisesti
Lähetekeskustelumuistio merkitään tiedoksi ja lähetetään viestintä- ja markkinointityöryhmän käsittelyyn.