§ 71 OMNI360 THL-Tiedontoimituspalvelun käyttöönotto / CGI Suomi Oy

Lataa 

KEUHDno-2024-680

Päätöspäivämäärä

14.10.2025

Päätöksen tekijä

tieto- ja digijohtaja

Päätöksen peruste

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintosääntö (aluevaltuusto 22.5.2025 § 36)Päätöksen peruste

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintosäännön 4 luvun 26 § mukaan tieto- ja digijohtaja päättää tehtäviinsä kuuluvista sopimuksista, sitoumuksista sekä hankinnoista, milloin niiden arvo on enintään 2 000 000 euroa, sekä niitä koskevista hankintaoikaisuista ja lausumista.

Kuvaus

Tausta 

Tämä hankinta perustuu Keski-Uudenmaan -soten (jatkossa "Keusote") Yhtymävaltuuston päätökseen 16.12.2021, § 55 sekä 29.3.2022 allekirjoitettuun sopimukseen "S10068445 Asiakas- ja potilastietojärjestelmän hankinta / CGI Suomi Oy/KEUDno-2020-7220". Tämä sopimus on siirtynyt Keski-Uudenmaan hyvinvointialueelle 1.1.2023.

Hilmo-tietojen toimituksissa on siirryttävä käyttämään THL - Tiedontoimituspalvelua viimeistään 1.1.2026. Sitä ennen tiedot voidaan toimittaa myös aiemmilla tiedontoimitustavoilla. THL-Tiedontoimituspalvelu on REST API -pohjainen palvelu, jota käyttäen voidaan toimittaa eri sisältöisiä aineistoja THL:lle. THL-Tiedontoimituspalvelu tarjoaa tietoturvallisen kanavan tietojen toimittamiseen THL:lle. sekä yhdenmukaistaa tiedon toimituksen aineistosta riippumatta. Tiedontoimituksen tietoturva on varmistettu ja päivitetty nykyvaatimusten mukaiseksi.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue on pyytänyt ja saanut 1.7.2025 tarjouksen yllä kuvatusta.

Hankinnan kohde

Hankinnan kohteena on asiantuntijatyö sekä OMNI360 THL-Tiedontoimituspalvelun käyttöönoton edellyttämät asennustyöt OMNI360 testi- ja tuotantoympäristöön. 

Hankinnan arvo

Hankinnan kertakustannukset ovat 41 775e, alv 0%
Hankinnan jatkuvien palvelujen kustannukset 48 kuukaudelle 36 000e, alv 0%.

Liitteet toimitetaan vain asianosaisille. 

Hankinnan peruste

Hankintalain 136 § 2 mom. kohdan 2 mukaan sopimuksen muutos on sallittu, kun: 

2) alkuperäisen sopimuskumppanin on tarpeen suorittaa lisätöitä tai -palveluja taikka ylimääräisiä tavarantoimituksia, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen, ja jos sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista tai teknisistä syistä ja aiheuttaisi merkittävää haittaa taikustannusten merkittävää päällekkäisyyttä hankintayksikölle; 
Edellä 2 momentin 2 kohdassa tarkoitetun muutoksen arvo ei saa olla enemmän kuin 50 prosenttia alkuperäisen sopimuksen arvosta. Jos 2 momentin 2 kohdassa tarkoitettuja muutoksia tehdään peräkkäin useampia, arvioidaan jokaista muutosta itsenäisenä.
 

Päätös

Päätän,

  1. hankkia ylläkuvatun ja saadun tarjouksen mukaisen asiantuntijatyö sekä OMNI360 THL-Tiedontoimituspalvelun käyttöönoton.
  2. jatkuvan palvelun kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 9611502417 ja kertaluontoiset kustannukset maksetaan projektille varatusta investointikohteesta.
  3. todeta, että hankinta on ehdollinen rahoituksen saamiseen asti. 

 

Tämä asiakirja on sähköisesti hyväksytty Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asianhallintajärjestelmässä.

Allekirjoitus

Antti Ylä-Jarkko, tieto- ja digijohtaja

Organisaatiotieto

Strategia, kehittäminen ja tukipalvelut