§ 23 Sitoutuminen Toimistotarvikkeet 2025-2027 (2029) yhteishankintaan (Hansel Oy)

Lataa 

KEUHDno-2024-1715

Päätöspäivämäärä

18.4.2024

Päätöksen tekijä

hyvinvointialuejohtaja

Päätöksen peruste

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintosääntö (aluevaltuusto 25.1.2024 § 4)
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen delegointisääntö (hyvinvointialuejohtaja 11.4.2024 § 16)

Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) 20, 25, 26§

Kuvaus

Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä oli mukana Toimistotarvikkeet 2021-2023 (2025) Kuntahankintojen yhteishankinnassa (T/5282/15032021/KKL). Sittemmin Kuntahankinnat Oy sulautui osaksi Hansel Oy:tä. Puitesopimuksen voimassaoloaika päättyy viimeistään 14.9.2025, ellei Hansel irtisano sopimusta aiemmin. Sopimustoimittajana toimi Staples Oy, joka sulautui osaksi Wulff Oy Ab:tä. Yhteishankinta on koettu toimivaksi ja tavarantoimittaja on aktiivisesti ehdottanut taloudellisia vaihtoehtoja sekä raportoinut säännöllisesti.

Hansel Oy on nyt käynnistänyt jatkoyhteishankinnan, Toimistotarvikkeet 2025-2027 (2029). Uuteen yhteishankintaan on liityttävä 17.5.2024 mennessä. Puitejärjestelyn kohteena ovat yleisimmin toimistoissa käytettävät toimistotarvikkeet sekä niiden tilaamiseen ja toimittamiseen liittyvät palvelut.


Hankinnan kohteeseen sisältyvät seuraavien tuoteryhmien tuotteet:
Arkistointi ja säilytystuotteet,
Postitustuotteet
Kopio- ja tulostuspaperit
Työpistetarvikkeet
Toimiston pienlaitteet ja taulut tarvikkeineen
Pehmopaperit
Kahvitus-, puhdistus- ja hygieniatuotteet
Ensiaputarvikkeet
Ergonomiatuotteet
IT-tarvikkeet
Tulostustarvikkeet


Määriteltyihin tuoteryhmiin sisältyvien tuotteiden lisäksi hankinnan kohteeseen kuuluu vähäisessä määrin asiakkaiden tarvitsemia ja toimittajan valikoimassa olevia liikelahjoja ja markkinointituotteita. Sopimustuotevalikoimaan sisältyviä tuotteita voi tilata myös painettuna esimerkiksi organisaation logolla tai nimellä.


Puitejärjestelyyn sisältyviä palveluita ovat muun muassa:
Toimittajan tukipalvelut
Logistiikkapalvelut
Varastointipalvelu
Kierrätyspalvelu
Täyttöpalvelu


Keski-Uudenmaan hyvinvointialue osti 2023 vuonna 650 740 euron arvosta toimistotarvikkeita. Hankintojen kilpailutuskynnysarvo määritetään toistuvissa hankinnoissa 48kk:n ajanjaksolta. 48 kk:n ajalle arvioitu ostojen arvo on n. 2 603 000 €. Tämä ylittää Hankintalain 25 §:ssä määritetyn 60 000 €:n kansallisen kilpailutuskynnysrajan ja 26 §:ssä määritetyn 215 000 €:n EU- kilpailutuskynnysarvon ostettaville tavaroille ja palveluille.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueelle yhteishankinnalla saadaan volyymietuja ja kilpailutettu toimituskanava. 
 

Päätös

Päätän, että Keski-Uudenmaan hyvinvointialue sitoutuu Hanselin yhteishankintaan Toimistotarvikkeet 2025-2027 (2029). 


Valtuutan hankintapalvelujen yhteisten palvelujen hankintatiimin hankinta-asiantuntijat ja hankintapäällikön toimeenpanemaan Hanselin ohjelmistossa liittymisen tämän päätöksen mukaisesti.
 

 

Tämä asiakirja on sähköisesti hyväksytty Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asianhallintajärjestelmässä.

Allekirjoitus

Kristiina Kariniemi-Örmälä va. hyvinvointialuejohtaja

Organisaatiotieto

Strategia, kehittäminen ja tukipalvelut