§ 45 CGI:n asiantuntijatyö Pegasos OMNI ja ProConsona OMNI rajapintojen käyttöönottamiseksi Asiakasohjauksen työväline -projektissa

Lataa 

KEUHDno-2024-2778

Päätöspäivämäärä

19.6.2024

Päätöksen tekijä

tieto- ja digijohtaja

Päätöksen peruste

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintosääntö (aluevaltuusto 25.1.2024 § 4)
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen delegointisääntö (hyvinvointialuejohtaja 10.5.2024 § 24)

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintosäännön luvun 4 26 §:n mukaisesti tieto-
ja digijohtaja päättää tehtäviinsä kuuluvista sopimuksista, sitoumuksista sekä
hankinnoista, milloin niiden arvo on enintään 2 000 000 euroa, sekä edellä mainittuja
koskevista hankintaoikaisuista.

Kuvaus

Yleistä


Keusoten Palvelujen verkostosuunnitelman (2023, 21) mukaan Asiakasohjaus vastaa ajanvarauksettomasta neuvonnasta ja ohjauksesta ja auttaa asukasta löytämään tarpeenmukaisen (julkisen, yksityisen, yleishyödyllisen yhteisön) palvelun, sekä ohjaa asiakasvirtoja oikeaan palveluun palvelu- ja hoidontarpeen arvion sekä koordinaation avulla, ja tukee asukasta löytämään tarpeenmukaisen palvelun oikea-aikaisesti. Lisäksi aluevaltuuston hyväksymässä Hyvinvointialueohjelmassa (2023, 19) asiakasohjauksen työvälineet on valittu kehityskärki 2:n (virtaukseen vaikuttaminen) ydintoimenpiteeksi. Kyseisen kehityskärjen fokus on säästö.


Asiakasohjauksen työvälineessä esitetään yksittäisen asiakkaan tietoa eri lähteistä. Tärkein tietolähde on CGI:n tarjoama asiakas- ja potilastietojärjestelmä. Tietojen välitys tehdään käytettävissä olevien rajapintojen ja integraatioiden kautta, jonka toteutuksen tueksi CGI tarjoaa asiantuntijatyötä 


Hankintapäätöksen taustaa


CGI Suomi Oy:n tarjoaman asiantuntijapalvelun (rajapintojen asennus- ja käyttöönottotyöt) avulla toteutamme Asiakasohjauksen työvälineet -projektissa tarvittavan tiedonsiirron seuraavien asiakas- ja potilastietojen osalta.


ProConsona OMNI: Asiakkaan yhteystiedot, Asiakkaan perustiedot, Päätökset, Asiat, Arviot, Suunnitelmat, Maksusitoumukset, Riskitiedot (asiakkaan hälytykset), Ilmoitukset ja yhteystiedot, Ajanvaraukset

Pegasos: Asiakkaan yhteystiedot, Asiakkaan perustiedot, Riskitiedot, Palvelutapahtumat, Laboratoriotutkimukset


CGI Suomi Oy:n tarjous


CGI Suomi Oy tarjoaa 31.5.2024 tarjouksessaan Keusoten käyttöön Pegasos Omni ja Proconsona asiantuntijatyötä, sekä projektityötä ajalle 8/2024–12/2025. Kokonaiskustannuksen arvio on 82500-112500eur alv 0%.

Päätös

Päätän:


Valita asiakasohjauksen työvälineen asiakas- ja potilastietojärjestelmän rajapintojen asennus- ja käyttöönottotöiden toimittajaksi CGI Suomi Oy:n


Todeta, että sopimukset astuvat voimaan, kun molemmat osapuolet ovat
allekirjoittaneet sopimukset.


Todeta, että hankinnan valintaperusteena on ollut CGI:n Pegasos OMNI ja ProConsona OMNI rajapintojen käyttöönoton välttämättömyys Asiakasohjauksen työväline -projektin toteutuksessa


Todeta, että hankintasopimus ei synny tällä hankintapäätöksellä, vaan vasta
myöhemmin tehtävän kirjallisten sopimusten allekirjoittamisen myötä.


Hankintapäätös voidaan panna täytäntöön aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä,
kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja
valitusosoituksen tiedoksi.

 

Tämä asiakirja on sähköisesti hyväksytty Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asianhallintajärjestelmässä.

Allekirjoitus

Antti Ylä-Jarkko, Tietohallintojohtaja

Organisaatiotieto

Strategia, kehittäminen ja tukipalvelut